Debuten blev inte som jag hade tänkt mig.

Ja i lördags skulle jag göra A-lagsdebut i X-Calibur.
Konstigt nog var jag inte det minsta nervös.
Kanske var det därför som det gick som det gick.
Började första serien med inte allt för bra spel men täckte mina rutor utom de två hålen jag fick, 175.
Jaja det var ju okej.
Sen i andra serien så hade jag hål, hål, strike, hål hål.
Suck.......
Sen blev det en spärr och klipp.
Åttonde rutan spärrade jag.
I nionde rutan låg vi under med 20 pinnar och jag blev förbannad och tänkte skärp dig nu kärring och spela bollen.
Sagt och gjort jag gick upp och fick till ett sådant slag så jag var säker på att det inte kunde stå några käglor kvar.
Inför sista rutan låg vi fortfarande under med 20 pinnar.
När det var min tur (jag spelade som tvåa) hade jag full koll på läget.
Två strike och vi skulle ta bordet.
Utan minsta darr gick jag upp och satte två kanonstrikar och poängen var vår.
Gött.
Synd bara att det tog mig 18 rutor attt fatta vad jag skulle göra.
Jag blev utbytt efter den serien vilket jag både förstod och tyckte var helt okej.
Fast sedan fick jag se vad vissa andra hade gjort och då blev jag lite besviken att jag hade åkt ut.
Det var 3 som hade sämre serier än mig i den och två som hade sämre resultat på två serier.
Men men så e det ibland.
Tror de hade bestämt sig långt innan.
Det var bara att gå runt och heja så mycket man kunde och matchen slutade 10-10 vilket var bra med tanke på att 4 ordinarie spelare var borta.

Nu var premiären avklarad iaf.
Får se när nästa gång blir om det blir på lördag eller någon annan gång.
Blir det inte på lördag så blir det jobb på Åby för min del.

Hej hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0