SM GULD, SM Brons o Klubbmästare

Ja då var helgen i Örebro avklarad.

Vi samlades i Frölunda kl 11.00 men kom inte iväg förrän klockan var 12.00.
Det var en grym buss vi åkte.
Bilder finnns på bussen kan man se på
www.limousinebuss.se
Det blev lite dryck på vägen och sen fick vi tröjor som vi skulle ha på oss hela helgen.
När vi kom fram åkte vi till hotellet sen gick vi i gemensam trupp till hallen.

Första matchen var X-Cal mot Sumpan.
Det var trummor och mycket hejande. Tyvärr så förlorade vi den matchen.
Åsa i Sumpan satte svenskt rekord med 1050 och så gjorde hon en 300-ing.
 Efter matchen bara det hem till hotellet igen där vi åt och tog lite flytande föda.
Gick o la mig vid 02.20.

Lördagen blev en heldag i bowlinghallen.
Första matchen var 10.15 sen höll det på till kl 21.
Pergamon behövde bara två matcher för att ta sig till final medans
X-Cal tyvärr inte vann någon match, men vänta bara till nästa år.
Detta var ett se o lära år och en bronspeng är inte dåligt första året i eliten.
Sen gick vi o åt på hotellet igen.
Blev en jättegod räkmacka.
Läggdags vid 12 tiden men hade bara massa trummor och jobba,jobba Pergamon i huvudet.

Söndagen var det finaldags.
Pergamon mot Sumpan.
Första matchen blev en riktigt spännande match där Pergamon lyckades vinna med 11-8 tror jag det blev.
Sen var det en liten paus innan andra matchen.
Där var det inte så mycket att snacka om.
Sumpan blev så gott som våldtagna.
Pergamon vann med 14-1.
Inte så spännande men grymt kul att se.
Ja vad säger man.
Pergamon äger, 6 SM GULD i rad..

Klacken gjorde ett grymt bra jobb tycker jag.
Var inte många sekunder vi var tysta om man säger så.

Efter prisutdelning coh skumpa så blev det tillslut hemfärd.
Vi åkte i två bussar hem.
Jag satt i den "lugna" bussen vilket var ganska skönt eftersom jag skulle upp o jobba på måndagen kl 7,
men nästa år skall jag åka stora bussen med en guldhatt på mitt huvud.

När vi var framme i Götet igen så blev det utgång men jag var duktig tjej och åkte hem med Henke, Carina o Jesper.
Ja vad skall man mer säga om denna helgen.
Den var helt otrolig och ett jätte tack till Alex.
Du var värd att få bära hem bucklan igen för 6:e året irad.


På måndagen på jobbet har jag suttit med massa hejaramsor i huvudet.
Bl.a heja heja Pergamon, jobba hobba Pergamon, strika strika Pergamon.
Sakta men säker äter vi upp er, flytta på dig dammsugarkillen PERGAMON.
Ja det var bara lite av all vi ropa o sjöng.
 På kvällen sen hade vi KM.
Jag var rätt besluten att jag skulle bli klubbmästare innan jag lämnar klubben
så jag hade väldig fokus i de 6 första serierna.
Efter de 6 så ledde jag med ca 200 pinnar och då kändes klart så
då tappade jag lite fokus tyvärr men slutade på 1679.
Vann tillslut med 240 pinnar över KP som kom tvåa.
Len blev trea och sen har jag inte riktig koll.
På herrsidan vann Uffe, tvåa Richard och trea det vet jag inte.

Måste gratta min lilla tös också som vann juniorklassen.
Hon gjorde 550 på sina 4 serier med personligt på en serie.
156 tror jag hon gjorde.

Ja det var vad jag hade på hjärtat.
Anmälde mig till SM den 24/5 också igår.
Försöka lägga in lite bilder ikväll eller imorgon.

Nu väntar jobb.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0