Oj vad jag har slarvat

Jag har ju inte skrivit på 3 veckor.
Vad har jag att skylla på då.
Hmm hmm hmm.
Nej jag kommer inte på något.
Jag får ta och försöka summera dessa veckorna.
Vi hade ju kanonväder där i slutet på maj.
Kanaonväder = barn vill bada.
Sagt o gjort vi åkte iväg och köpte en plastpool.
10 200 liter rymde den.
Tog hela 5 timmar att fylla.
Undertiden vi fyllde poolen kom jag på den briljanta idén att Sanna kunde ha badkalas dagen efter.
Sanna ringde till alla kompisarna och bad dom ta med sina badkläder.
Vilket lyckat kalas det blev.
Hade 13 barn som hoppade studsmatta och badade.
De hade knappt tid att äta.

Den 5/6 hade Astoria årsmöte, det var inte många som var där men trevligt som vanligt hade vi.
4 priser fick jag hämtat också, 3 klubbrekord samt första pris i KM :)
Sofia och Sanna fick också varsitt pris.

På Sveriges nationaldag hade jag och barnen en shoppingtur.
Helt otroligt så kom jag hem med en kjol och två linnen till mig själv också.
Brukar bara vara barnen som får kläder annars.
Visst fick dom kläder även idag. Lyckades även köpa två piké till Henke.
Gjorde nog av dem 3500:- den dagen, bra jobbat.

Den 12/6 hade barnen skolavslutning.
Det började med Sanna o Linus 8.30.
De ver ute på skolgården som vanligt sen blev det till att gå in i respektives klassrum.
Jag följde med Sanna och Henke följde med Linus.
Sanna gav en liten ros till sin ena lärare som hon inte kommeratt ha til hösten igen.
Himla synd för jag gillade verkligen henne, men tur att hon får behålla Sara iaf.
Sofias avslutning började lö 10.00 och det var precis så vi hann med den.
Vi såg tyvärr inget men hörde iaf.
Sofia fick gå fram och hämta ett pris som klassen hade vunnit eftersom hon är elevrådsrepresentant.
Det är en grym glass hon går i.
De van både fotbollstuneringen och skogsloppet i årskurs 4-6
och då är deras den ända 4:e klassen resten är 5:or och 6:or.

Efter avslutningarna blev det slottskogen och  picknick med hela familjen.

Ja det var en "liten" uppdatering av vad som hände de tre veckorna.
Skall försöka var lite bättre på att skriva igen.
Lite lättare nu när man ser igen.
Har haft grymma problem med pollen men nu har det ju regnat så det känns lite bättre.
Skall försöka lägga in lite bilder ikväll.
På återseende.
Den bowlingsugne Nettan

Kommentarer
Postat av: Vikkan

Jag undrade just vart du hade tagit vägen....! Nu vet jag!=)



Hoppas allt är bra med dig och familjen! Vi borde träffas snart! Annars hinner mina busfrön bli vuxna ju...! fniss



Kram Vikkan



2008-06-19 @ 22:22:51
URL: http://vikkan76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0