Midsommar 2008

Ja då var midsommar avklarad och som vanligt hade vi äkta midsommar väder.
På morgonen såg det väldigt bra ut med blå himmel.
Detta vände ju ganska snabbt till spöregn, blixt och dunder.
Vid 12.30 kom pappa, Sandra, Johanna och Andreas.
Vi åkte direkt iväg och köpte jordgubbar eftersom dessa var så dåliga på torsdagen.
Helt otroligt att de kan ta 40:- för en liter jordgubbar.
När vi kom tillbaka hem igen så var Hellmans redan där.

Vi åt sill, potatis, korv o köttbullar och självklart var det snaps till maten.
När alla var mätta och belåtna kom Jimmy o Johanna.

Eftersom vädret hade klarnat upp så var det dags för brännboll.
Vårat lag vann och jag träffade bollen hela tiden.
Var bara ett skott som jag inte var nöjd med.
Efter brännbollen blev det fotboll.

Sen blev himlen mörk igen och det var dags att gå in.
Väl inne så blev det dags för frågesport.
Alla skrev en varsin fråga om sig själv med tre svarsalternativ.
Vinnaren skulle få en drink och den som kom sist fick bland den.
Det slutade med att jag vann och Sanna kom sist.
Sanna fick välja två fllaskor som Jimmy fick blanda.
Det blev sambucka och något annat konstigs som jag inte kommer ihåg.
Detta blandades sedan med typ grappo.
Ingen höjdare men det var bara till att dricka och se glad ut.

Sen blev det till att sätta på grillen.
Vi år grillspell. Grymt gott.

Ja detta var vår lilla midsommar.
Lycka om jag får säga det själv.
Tror att någon mer håller med mig.

Måste gratta Pia E som fyllde år igår.
Tänkte på dig många gånger och blev arg på mig själv för jag missade ringa til dig.
Hör av mig senare ttill dig.
Kram på dig iaf.

Kommentarer
Postat av: Pia e

Hej Nettan!!

Tackar!

De e lugnt, jag är likadan själv...........

jag och Pia tänkte spela Ladies Open, vill du också spela så meddela mej så anmäler jag dej också.

Krasm Pia

2008-06-23 @ 12:10:30
Postat av: Pappa

TACK min goa tös för en Jätte-trevlig midsommar...

Kramar...

2008-06-23 @ 19:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0