Jag överlevde

Ja igår hade jag ju som sagt första körlektionen.
Jag var så grymt nervös innan så jag visste inte vad jag skulle ta mig till.
Satt med data tester först och det gick sådär 58 av 70.
Klockan 18.00 var det dags. Vi gick till bilen och Leif fick köra först till ett lugnare ställe.
Vi åkte till Gerrebacka och där bytte vi plats.
Jag fick ställa in sätet alla speglarna. Då märkte jag vad kort jag är.
Fick ju ha sätet längs fram nästan för att nå riktigt.
När alla inställningar var klara, bältet på och handbromsen uppe var det
bara till att ta upp kopplingen och vi började rulla. 
Coolt man behövde inte trycka på gasen i den bilen för att börja köra, det måste man i våran.
När jag kört så en liten stunde var det dags att tycka på gasen och lägga i tvåan.
Sen blev det till att öva på stopp, starta växla upp och stanna igen.
Körde några gånger fram och till baka på den gatan och övade detta innan det var dags för en liten längre tur.
Vi körde upp i ett villaområde i Gerrebacka och tillbaka till stallet i Klareberg.
Den turen tog vi två gånger innan vi körde till ett annat område i nere i Kärra.
Sen var det dags att köra tillbaka till körskolan vilket gick väldigt bra.

I det stora hela så tycker jag att det gick bra.
Både Leif och jag överlevde och bilen klarade sig den med.
Leif behövde bara hjälpa till en gång med sina pedaler och bilen dog bara två gånger.
På torsdag är det dags igen men då blir det körning direkt från körskolan.

Ja det var min första lektion det, nu måste jag återvända till jobber.
Ha en härlig dag och tänk att solen lyser igen.
=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0