Ja jag vet

Jag har varit hopplös på att uppdatera men jag har ju semester.
Okej här kommer en liten uppdatering.
Nu får jag tänka lite hmmm vad har hänt.
Jag och Johnny åkte ju till Vara med bussen och där blev vi hämtade av Henke o Henke.
Thomas, Wilma och Albin var också där.
I Tråvad stannade vi till lördagen den 12/7.
Det blev mycket grillande och kortspel, lekar, fiske och bad.
Även Micke o Jenny kom och hälsade på.

På söndagen den 13/7 fyllde min stora dotter Sofia 11 år.
Helt sjukt vad tiden går.
Mamma, Finn o Johanna var här då.
 
Måndagen började med körlektion kl 8.00.
Vi körde i Rödbo. Sen när jag kom hem ringde Stefan från Ullevi och frågade om jag o Sandra ville jobba på Gothia invigningen. Sandra var ju på Gotland så jag tog med mig Johanna istället.
Innan vi skulle jobba så var mamma, barnen och jag på Liseberg.
Barnen fick åkband och jag o mamma delade på ett häfte.
Pappa kom dit efter ett tag och åkte mer med barnen eftersom han har guldpass.

Sen blev et MC Donalds och sen stessade jag o Johann ttill Ullevi.
Det blev inste så mycket sålt men det var ganska maffigt att se invigningen.

Tisdagen började med körlektion i Angered.
Dte blev växling och parkeringsträning.
Gick så pass bra att Leif tyckte att nästa lektion var det dags att åka till Kungälv och köra där.
På eftermiddagen åkte mamma, Finn, Johanna Henke, barnen och jag paddan.
Det var ganksa kul lite väl blåsigt bara.

Onsdagen var det körlektion igen.
Nu blev det Kungälv.
Körde gamla vägen.Började med lite parkeringsträning sen blev det till att backa runt hörn.
Det gick ganska bra. Kör lite väl försiktigt bara men det kommer nog det med.
Har fortfarande svårt för det här med nerväxling i korsning.
Jag vill gärna trycka ner kopplingen först och ha den nere hela tiden istäkket för bromsa och växla ner upp med kopplingen och fortsätta bromsa. Något jag får träna mer på helt klart.

På torsdagen åkte mamma hem och vi gjorde ingenting mer än slappa.På fredagen var det körlektion 7.00.
Jag försov mig och vaknade 7.00.
Ringde till Leif och sa att jag försovit mig och kommer om 10 minuter.
7.09 var jag där.
Leif frågade om jag var redo för mototvägen eftersom jag var lite sen och vad f.a tänkte jag vad kan hända.
Vi kör. Visst gick det bra. Nettan som tyckte att 40 var toksnabbt förra veckan körde nu i 110.
Idag blev det bara växlingsträning och det går framåt måste jag säga även om jag har problem med det så går det framåt. Nästa vecka har jag senare tider och då är det ju mer bilar på gatorna så vi får se hur jag klarar det.

Igår gjorde jag två slutprov på datan här hemma.
Hade 58 och 62 rätt så jag blev godkänd på båda.
Bara ta och hårdplugga nu för det är inte långt kvar till teoriprovet.

Okej det var en lång uppdatering det.
Försöka skärpa mig lite.
Får bjuda på lite bilder som en tröst.
Nästa körlektion är på måndag 18.00.


Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0