The Boss och körning

Ja då har man slarvat igen.

I fredags ringde Sandra till mig och undrade om jag vill jobba med henne på Ullevi.
Vi skulle så i en liten bar på plan.
Detta var man ju inte långsam med att säga att klart man ville det.
Vi skulle börja kl 17.00.
Jag fick gå lite tidigare från jobbet så jag han med att köpa ett par byxor innan för det skulle man ha på dig.
Vi hann i tid var där ca 16.50.
Jösses vad mycket folk som stod och väntade.

När vi väl kom in så letade vi upp Stefan han som är kioskansvarig och han visade vad vi skulle göra och vart vi skulle stå. När vi gick mot vår lilla bar kom vakterna och sa att så länge The Boss repar fick vi inte vara på planen.
Men hallå han kan ju inte bli störd om vi står 60 meter bort med ryggen emot och gör iordning baren tycker man ju.
Men nej vi fick allt vänta till han repat färdigt.
Vi han precis bli klara till insläppet och det var kul att se.
De som hade övernattat så länge släppte de in först och de gick på led som en dagisgrupp, två och två.
Nu började vår försäljning och den höll på 5,5 timmar.
28 500:- lyckades vi sälja för och det sa dom att det var bra.
Samtidigt som vi lämnade in vår kassa frågade Stefan om vi ville jobba lördagen också och självklart ville vi det.
00.30 lämnade vi Ullevi och jag tog bussen hem.

Innan showen 

På lördagen var det samma procedur.
Träffade Sandra 15.15 och vi åt kinabuffé.
Sen gick vi till Ullevi och idag fick vi lov att göra iordning baren med en gång.
Försäljningen gick lite sämre på lördagen men så var det inte samma värme heller.
Dricks fick vi mer av idag iaf 150:- var.
Fast det var nästan bara av tre killar.
Tyvärr var vi tvugna att stänga baren 23.30 bara för att allt folk skulle lämna planen så fort Brucan hade spelat färdigt.
Det ända som var positivt med det var att vi ficl se sista halvtimmen på konsären.
Måste säga att det var en häftig upplevelse.
Hade gåshud och då är jag inget fan av Brucan precis.
När twist and shout var över började vi städa undan och redovisade kassan 26 200:- blev den på.
Idag kom vi inte iväg förrän 01.00.
Vi gick till bussen och vi var helt slut i benen, men kul hade det varit.

På söndagen skickade jag iväg familjen till Jespers farmor så då fick jag huset aldeles för mig själv.
SKÖNT

I måndags var det körlektion igen.
Träna på växla och så skulle vi träna start i backe.
Leif (läraren) blev lite besviken kändese det som.
Jag klarade nämligen både nedför och uppför galant.
Var uppe på 4:ans växel men jag körde inte snabbare än 40 och tyckte att det gick gör fort.
Leif tyckte att på tisdagen kanske vi skulle försöka köra i 70.
Hmm okej tänkte jag men vad kan hända.
Jaja det kan vi göra sa jag lite nervöst.
Efter körlektionen gick jag till körskolan och gjorde ett tränings test.
66 rätt av 70. Godkänd.
Jippie det var första gången och då hade jag ändå slarvfel.

Dagens körlektion blev den vanliga vändan först för jag ville inte köra vid stoppljusen än.
Vi körde på en kringelikrokaväg som det var 70 på men jag höll 50 eftersom jag inte visste hur vägen gick.
Sen kom vi ut på en större väg och där kunde jag gasa på lite och var faktiskt uppe i 70 och 5:an växel.
Vi hade även mer träning i start i backe..
Från stillastående är det inga problem alls men att stanna var lite värre.
Men efter några gånger så gick detta lysande.
Sa till Leif att hur i hela fridens namn skall jag hinna ta körkort innan 5/9 men han tror inte att det skall vara några problem eftersom det nästan är två månader kvar.
Så jag hoppas att han har rätt.

Nej nu har jag inte til med detta skall snart träffa Johnny Boy för vi skall ta bussen till Vara han och jag.

Nästa körlektion blir på måndag så jag kommer nog inte uppdatera här innan dess.
Ha det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0