Dagens körlektion

Idag hade jag körlektion 18.00.
Jag var på körskolan redan vid 17.00 för att göra lite tester.
På första testet FAS A hade jag 68 av 70, SKITBRA.
Sen gjorde jag FAS C. Det är jobbiga frågor om miljö, vikter och sådant.
På det testet fick jag 62 av 70 =).
Godkänd på båda testerna.
Lycklig för att klarat detta gick jag ut till parkeringen.
Först gick vi igenom lite regler, typ huvudregeln, utfartsregeln m.m.
Efter det bar det av till Kungälv.
Vi tog motorvägen och det gick väldigt bra.Klarade även av att göra omkörning.
Inne i Kungälv så körde vi runt i villaområde och där missade jag högerregeln
lite väl ofta så detta får jag tänka på mer.
Korsningarna gick mycket bättre iaf.
Parkerade även en gång.
Det gick sådär behövde två försök att få den perfekt men första försöket var innanför linjerna iaf.
När vi hade kört runt i Kungälv var det dags att köra hem igen.
Eftersom det var dagens sista lektion så fick jag lov att köra hem till mig istället för till körskolan.
Det var skönt slapp jag ju gå hem =).
Nästa lektion blir på onsdag kl 13.30.
Då blir det fortsatt övning på regler korsning bland mer bilar.

Imorgon skall jag o Sofia äntligen iväg o träna bowling det skall bli skitkul.

Nu är det läggdags.
God natt. 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Körde du en vit bil? Om du gjorde detta såg jag dig när du skulle ut på motorvägen. :)

Satt i buss grön ;D

2008-07-22 @ 00:56:52
URL: http://pyyret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0