Körning

Igår var det dags att köra med den andre körskoleläraren (P-O).
Lite nervöst var det så körningen blev ju inte den bästa.
P-O tyckte att jag körde väldigt bra i cirkulationsplatserna.
Sen skulle jag backa runt ett hörn.
Jag gillar inte att backa, det sa jag även till P-O.
Ja men då behöver du träna på det då, tyckte han.
Ja jag vet han har rätt.
Visst jag backade och helt otroligt så klarade jag det jättebra.
Sen körde vi runt lite i Kungälv och jag fick lite kärringstopp här och där.
Har nog inte haft så mycket stopp totalt som jag hade igår.
Hemkörningen gick väldigt bra och jag körde glatt om massa bilar på motorvägen.
När vi var framme i Kärra undrade P-O hur jag tyckte det hade gått idag.
Nja sa jag inte så jättebra. Bättre har jag ju lört.
Okej sa han, jag tyckte att det gick ganska bra.
Hade faktiskt trott att du skulle köra sämre.
Han trodde även att jag skulle fixa uppkörningen när den väl kommer.
Jag fick även papper om halkkörningen som de hade bokat in mig till den 25/8.
Shit tänkte jag hur skall jag klara det.
Jaja det löser sig. Det är ju faktiskt ett tag kvar tills dess.

Dagens lektion var kl 7.00 i morse.
Det blev motorvägen upp till Kungälv.
Väl där skulle jag åka till Kungälvs sjukhus och parkera.
NEJ vill inte parkera.
Som vanligt så kom jag för långt ifrån bilen och fick ingen bra placering i rutan (var faktiskt innanför linjerna iaf).
Ha det var bara att göra ett nytt försök på en annan parkering.
Där lyckades jag mycket bättre.
Fick bilen mitt i parkeringen så det var lite skönt eftersom jag har sugit som mina barn skulle säga på detta.
Sen körde vi till Kungälv centrum och åkte runt lite och sedan hem igen till Kärra.
Det gick mycket bättre idag.
Fick som vanligt höra att jag måste bromsa mer innan jag tar ner kopplingen och att jag skall ta för mig mer när jag kör.
Sen skall jag inte vara så kär i kopplingen som jag är.
Aah okej skall försöka bättra mig på dettta.
Jaja nästa lektion är imorgon 15.30 så se till att håll er från Kungälv då.

Nu har denna lunchrasten också runnit iväg.
Ikväll blir det träning igen.

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0