Fredag igen

Ja då vad det veckans bästa dag igen.
Härligt särskildt om några timmar när klockan börjar närma sig 15.45.

Ja vad skall man skriv idag då.
Hmm kan börja med veckan som varit.

Måndags var det tandläkare och teori.
Tisdags anmälde jag mig som supporter till slutspelet i Örebro.
Onsdags var det träning (usch vad illa jag spelaO.
 Torsdag.....vad gjorde jag igår......min lilla fiis var o hälsa på. Alltid lika kul att få träffa henne.

Vad händer idag då. Vi skall äntligen få spela vår sista match i korpen.
Ja det är en ganska kul historia det med.
Vi fick skjuta upp sista korpmatchen för att jag skulle spela finalen i DM.
Jag ringde till lille Mats och sa detta och fick till svar att det var inga problem och att de skulle få tag på de andra vi som vi skulle möta så vi fick bestämma ny tid. Kanoners.
Under finalen kommer en av de som vi skall möta ner och vi pratar om den matchen och jag säger att vi kan ju spela den som nästa måndag och får till svar att han kan inte då men han skall prata med de andra om de kan då och så skall han höra av sig till mig.
Jag hör inget och Sandra hör heller inget.
Ringer då till hallen igen på onsdagen för att se om de vet något om det blir någon match på måndagen.
Får till svar att det är inget bokat men store Mats säger att han skall prata med dem och han ringer mig efter det.
Bra tänker jag då löser det sig.
Vi väntar o väntar inget samtal från Mats, då ringer Sandra och frågar.
Detta var på måndagen tror jag och hon får då ett litet muttrande svar av store Mats om att ja men ja sa ju att jag skulle ringa Nettan när jag hade pratat med de andra.
Okej tänkte vi ingen ide att ringa o tjöta mer då.
Vad händer sen då jo våra motståndare ringde igår (torsdag) och är riktigt otrevliga.
De säger att vi var här i måndags och väntade på er men ni kom ju aldrig.
-VAAAA men hur skulle vi kunna veta det då vi har ju ringt till hallen och de har sagt att det inte var bokat.
Och då börjar han om att det är ju faktiskt ni som behöver segern inte vi för vi är redan finalklara.
Jamen vi har ju ringt tre gånger till hallen och försökt att få fram något men bara fått till svar att de skall ordna det vad mer kan vi göra.
Då säger han ja vi är här nu.
- Ja men det är inte vi och vi hinner ju inte komma för ingen av oss har bollarna i Lundby.
- Nehe men det är faktiskt ni som behöver matchen inte vi.
-Jo det vet jag med men vi har försökt att få fram en match.
-Men vi var ju här i måndags och väntade men ni kom ju aldrig.
- Ja men hur skulle vi veta det då när jag fick till svar att du inte kunde men skulle höra av dig efter du pratat med de andra i laget.
-Ja du får höra av dig när du vet när vi skall spela-
Arg som jag va sa jag brara ja hej och så la jag på.
Berättade för Sandra vad som hände och hon ringde hallen och undrade när vi skulle spela.
Hon fick samma tykna svar om att vi är här nu och att vi behöver matchen mer än dom.
Ja men kan vi inte spela imprgon då eller i helgen.
Nej helgen gick ju inte men imrgon kl 18.00 skulle kunna gå.
Ja men då säger vi det skall bara kolla med hallen så det går bra.
Ja det gick bra men vi får vara berädda på att det kan bli diskobowling iså fall säger lille Mats.
Jaja det får vi ta då.
Så ikväll skall vi spela vår avgörande match i diskobowling.
Det skall bli ganska kul.
Tror att vi har lättare för det än GUBBARNA vi möter.

Jaja nu har jag blivit av med lite agritioner dags att jobba.
Återkommer om hur det gick i matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0