Nu var det ett tag sedan

Oj vad det har hänt mycket.
Fredag kväll var vi ute med Henkes jobb(ja jag tog det lugnt).
Vi var på Cabaré Lorensberg och det var jättekul.
Det kan jag tänka mig att göra fler gånger.
När det var slut vi 23.00 funderde vi på om vi skulle stanna eller åka hem.
Eftersom jag hade match dagen efter så åkte vi hem.
Det var tur för vid 0.30 vaknade Linus och fick ett astma anfall.
Jag satt uppe med honom till klockan var strax efter 03.00.
Helt slut gick jag och la mig.

På lördagen vaknade jag vid 8 och det var bra för vi skulle ju titta på ÖIS-Gothia som spelade innan oss.
Det var ingen rolig match. Öis storspelade och Gothia hängde inte med så det blev tyvärr förlust för Gothia.
Sen var det vår tur.
Det var nog det värsta på länge.
Suck vad jag spelade illa eller ja i de två första serierna hade jag jättebra,
 första slag men fick inte med mig käglorna.
Dum som man är så istället för att slappna av och bara spela ut bollen
så spänner man sig och spelar med kort arm och en axel som sitter vid örat istället.
Ja detta är något som jag måste träna på.
Vi förlorade den matchen och det känns som att jag klantade till det.
Jag brukar ju vara som bäst när det gäller men inte idag.
Min trötthet och all stress kanske hade en inverkan på det.

På söndagen tittade vi när Henke spela hemma mot Viskan.
Henke var inte i någon storform och gick ut efter två serier.
Peter där emot gjorde en 300-ing så det var kul att se.
Konstigt att den killen inte har några nerver till att sätta 12:e.
Har aldrig sett han missa den utan det brukar vara den bästa striken av alla 12.

På måndag var jag hemma med Linus.
Han var inte riktigt bra efter helgen och behövde vara hemma ett tag till.
På kvällen var det korpen.
Nu lyckades jag få med mig käglorna.
Fick ihop 610 på mina tre och vi vann matchen med 6-0.

Onsdag jobb,träning och simskola.
Det är ganska jobbiga onsdagarna.

Torsdag var det föräldtamöte i TVÅ timmar.
Fröknarna frågade bland annat om barnen får ha gogos på lektionerna eller andra leksaker.
Om inte vad de skall göra om det kommer upp leksaker då.
Vilken fråga det är ju självklart att man inte skall ha leksaker på lektionen.
Beslag ta dem och ge barnen det när dom går hem.
Hur svårt kan det vara.
Det konstigaste var att de sa att dom inte fick ta sakerna utan att vi föräldarar hade sagt att det var okej.

Fredagen började bra.
Barnen var jättelugna på morgonen inget bråk och vi hann i tid till skolan och jag till jobbet =-)
Jag jobbade på med axlarna vid öronen.
På tok för mycket att göra.
Fick en görfin blomma av jobbet.
Finns kort på dem här nedan.
Kom hem laga gör go korvstroganoff.
Satt vid datan när telefonen ringde.
Hörde på signalen att det var pappa.
Shit sa jag det är pappa (inget illa menat).
Precis som jag trodde hade han hemska nyheter.
Min lilla farmor har lämnat oss.
Dom på hemmet visste att nu var det nära så dom hade bytt kläder på farmor och gjort henne fin.
Lagt henne i sängen med en blomma som hon höll.
Chatrine en som jobbar där hade suttit med henne och till slut drog hon sista andetaget.

Jag kommer aldrig glömma dig min lilla farmor.
Du finns alltid i mitt hjärta.
Du fattas mig.
Hittade en fin liten vers som jag tyckte passade bra.

 

Farfar har räckt ut handen

Farmor har fattat den

På den andra stranden

Mötas de igen

Sov, kära två, som delat livets öden

I gravens ro förenade i döden

Nu är ni där ni skall vara, tillsammans båda två.
Vila i ro.

Idag fyller jag år.
Kommer lite folk, skall försöka ha en bra födelsedag men mina tankar kommer
garanterat var hos er väldig ofta farmor o farfar.
Vi ses i Nagiala.


Kommentarer
Postat av: Vikkan

Tänker på dig i denna stund av sorg!
Det är ju tyvärr så att man föds för att dö. Vissa får leva längre vissa får leva kortare. Jag tror och hoppas din farmor har det bra tillsammans med andra nära och kära som redan lämnat detta jordeliv.
Kram Vikkan

2007-09-30 @ 02:04:04
URL: http://vikkan76.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0