Helgen

Ja i helgen var det dubbelt borta som gällde.
Pia kom och hämtade mig och "Tjohanna" klockan 8.30
eller ja hon blev 5 minuter för sen.
Det blev en otroligt skrattig resa till Kungsbacka.
Vi skulle försöka hitta denna bowlinghall som vi alltid kör fel till.
Richard hade sagt till Pia att det är ju jättelätt att hitta dit man tar bara sista avfarten.
Jaha och hur skall man veta när det är sista avfarten då det står ju inte "sista avfarten Kungsbacka".
Men vi lyckades hitta sista avfarten.
Då kom vi till en T-korsning och eftersom jag varken sa höger eler vänster så höll Pia på att köra rakt fram,
men hon såg detta tillslut och svängde vänster eller var det höger hmm.
Vi körde en liten bit till och då säger Pia att hón inte får glömma svänga höger denna gången.
Då kommer avfarten till höger och Pia lite kaxigt säger men jag svänger här då.
Ja gör det denna gången så vi kommer rätt säger jag lika kaxigt.
Visst Pia svänger och vad händer jo vi kom fel för vi skulle ju inte svänga där, vi skulle ju rakt fram.
Då bröt det loss vi skrattade så vi grät alla tre.
Ja det var ju bara att svänga och köra tillbaka och då kom vi rätt.

Och hur gick det i matchen då.
Jo vi vann med 11-8. Jag gick ut efter 3 serier på 570 eftersom nöden kallade.

Sen bar det iväg till Varberg.
Där vann vi en spännande match med 11-9, jag 753.
Siffermässigt har vi inte gjort några höjdare men varför ta ut sig mer än man behöver.
8 poäng av 8 möjliga =).
Ser fram emot lördag då vi har match igen.

Idag bär det ner till Halmstad vi skall hälsa på lilla farmor.

Nu kallar jobb igen
Tjo o tjim karlson klister lim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0