Den 12 Juli

Började med att jag och Sofia åkte till jobbet.
Vi var där vid 7.10.
Fick inte mycket vettigt gjort där ,lönerna blev klara men sen var det svara i telefonen som gällde.
Det ringde sjukt mycket, skall inte folk ha semester.
Jaja vid 11.15 komma pappa och hämtade upp oss för då skullle vi åka till farmor som fyllde 95 år.
Ja ni läste rätt 95 år.
Vi plockade upp Sandra och Johanna på Frölunda torg och sen bar det iväg.

När vi kom till Halmstad så började vi självklart på Gustafs och fick lite mat i magen sen var jag ju tvungen att köpa tidningen med bondfilmen, tror jag glömde den i pappas bil.
Efter det åkte vi till farmor och där satt alla tanterna vid bordet och väntade på tårtan.
Vi sjöng för farmor som sjöng med.
Efter tårtan skulle farmor öppna paket men hon somnade mitt i paketöppningen.
Ajdå vi som skulle ta kort.
Ja det var ju bara till att ta ändå.

När vi hade modellat färdigt bar det iväg till Ullared.
Där inne var det någon som tog min vagn.
Jag hade ställt den mellan barn och damkläderna och när jag skulle lägga i kläder till Sanna så var vagnen borta.
Jag letede i ca 40 minuter innan pappa hittade den borta på herravdelningen med kallingar som inte var mina.
Aah suck o stön måste folk ta fel vagnar.
Jaja vi var där tills dom stängde och som vanligt shoppade Nettan för mer än vad det var tänkt.

Nu började det suga i tarmen.
Sagt o gjort mat blev det och sen vid ca 21 åkte vi hem.
Vi kom inte så långt för det var en lastbil som hade kört i diket och den skulle dom dra upp just nu.
Vi blev sittandes i en halvtimme och var inte hemma förrän strax efter 23.00.
Min stackars lilla tös var helt slut, det var en lång dag för henne.



Ja det var den dagen det nu skall jag sticka till jobbet och sen skall jag hem och fira min tös Sofia som fyller 10 idag.
Grattis min lilla stumpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0