20070803

Jaha då var den stora dagen här.
Iaf om man jobbar på Ullevi.
Rolling Stones dagen var här.
Det började lugnt jag satt med mitt vanliga jobb men efter 13.00 fick jag lite instruktioner
om vad jag skulle göra under  eftermiddagen o kvälle.
Anna-Karin o jag skulle vara värdinnor som tog emot alla gästerna som skulle gå in genom Paradentrén.

Det första jag skulle göra var att pricka av all personal och se till att de skrev in sig.
Sen kl 17,30 öppnades dörrarna för alla.
Det tog nog ca 20 minuter innan det rusade in folk men det gick bra.

Fick träffat några få kändisar också.
Tommy Körber, Leif Pagrotsky eller vad han heter och stavar.
Magnus Uggla ett antal hockeylirare m.m.
Det häftigase var när bröderna Henke o Joel Lundqvist kom.
Såg de i trappan och de såg lite vilsna ut.
De kom fram o fråga om jag kunde hjälpa dom och självklart kunde jag det.
Snällt visade jag vart de skulle vara och de tackade för hjälpen och gick i väg till de andra hockeylirarna.

När klockan var 21.20 vad det dags för mig att sluta.
Det var ganska skönt att åka hem då, var ganska trött efter 14 timmar på jobbet.

Undra hur det gick för Sandra o Johanna som jobbade i kioskerna på arenan.
Hoppas att det gick bra tjejer och att ni sålde mycket.

Tjollahopp för nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0